Regulamin organizacyjny
Ilość odsłon: 12141
|
|
|
Załącznik do Zarządzenia Nr 5/2004
Burmistrza Miasta i Gminy Frombork
z dnia 5 marca 2004 r.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
URZĘDU MIASTA i GMINY FROMBORK
SPIS TREŚCI:
Rozdział 1. Postanowienia ogólne
Rozdział 2. Zasady kierowania Urzędem
Rozdział 3. Struktura organizacyjna Urzędu
Rozdział 4. Zadania wspólne dla wszystkich stanowisk pracy
Rozdział 5. Zadania osób wspomagających kierowanie Urzędem
§13 Zadania Zastępcy Burmistrza
§ 14 Zadania Sekretarza Urzędu
§ 15 Zadania Skarbnika Urzędu
§16 Zadania inspektora ds. współdziałania z Radą
Rozdział 6. Zakresy działania stanowisk wieloosobowych oraz referatów
§ 19 Referat organizacyjny
§ 20 Referat planowania i finansów
§ 21 Gminne Centrum Informacji i Gminny Ośrodek Informacji Turystycznej
§ 22 Urząd Stanu Cywilnego
§ 23 Stanowisko ds. geodezji, gospodarki gruntami lokalnymi i obsługi
przedsiębiorców
§ 24 Stanowisko ds. budownictwa i gospodarki przestrzennej
§ 25 Stanowisko ds. inwestycji, zamówień publicznych i ochrony środowiska
§ 26 Stanowisko ds. wojskowych. Obrony Cywilnej i zarządzania kryzysowego
§ 27 Stanowisko ds. integracji europejskiej i promocji
Rozdział 7. Tryb Pracy Urzędu
Rozdział 8. Zasady przyjmowania i rozpatrywania wniosków
Rozdział 9. Organizacja działalności kontrolnej
Rozdział 10. Zasady podpisywania dokumentów
Rozdział 11. Postanowienia końcowe
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
URZĘDU MIASTA I GMINY FROMBORK
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
1. Regulamin organizacyjny Urzędu Miasta i Gminy Frombork zwany dalej „Regulaminem” określa:
1) zasady kierowania Urzędem Miasta i Gminy,
2) strukturę organizacyjną Urzędu Miasta i Gminy,
3) zadania wspólne dla wszystkich stanowisk pracy,
4) zadania Zastępcy Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika oraz referatów i osób zatrudnionych na stanowiskach samodzielnych, w tym wieloosobowych,
5) zasady przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków,
2. Organizację i prowadzenie przez Burmistrza kontroli własnej Urzędu Miasta i Gminy oraz gminnych jednostek organizacyjnych określa Burmistrz odrębnym zarządzeniem.
§ 2
1. Ilekroć w niniejszym Regulaminie jest mowa o: Gminie, Statucie, Radzie, Burmistrzu, Zastępcy Burmistrza, Sekretarzu, Skarbniku i Urzędzie – należy przez to rozumieć odpowiednio: Gminę Frombork, Statut Gminy Frombork, Radę Miejską Gminy Frombork, Burmistrza Miasta i Gminy Frombork, Zastępcę Burmistrza Gminy Frombork, Sekretarza Gminy Frombork, Skarbnika Gminy Frombork i Urząd Miasta i Gminy.
2. Ilekroć w niniejszym Regulaminie jest mowa o Referacie, o Kierowniku Referatu i o kierowniku jednostki organizacyjnej – należy rozumieć odpowiednio: Referat Urzędu, Kierownika Referatu Urzędu oraz Kierownika gminnej jednostki organizacyjnej utworzonej przez Radę.
§ 3
Urząd stanowi jednostkę organizacyjną, przy pomocy, której Burmistrz wykonuje należące do jego właściwości zadania określone w ustawie o samorządzie gminnym, w Statucie Gminy oraz w przepisach szczególnych.
§ 4
1. Obowiązki i prawa Burmistrza jako pracodawcy oraz obowiązki i prawa pracownicze pracowników Urzędu, zasady dyscypliny pracy oraz inne sprawy związane ze stosunkiem pracy określa ustawa o pracownikach samorządowych, Kodeks pracy oraz Regulamin Pracy Urzędu ustalony odrębnym zarządzeniem Burmistrza.
2. Zasady i kryteria oceny wyników pracowników samorządowych i kierowników jednostek organizacyjnych podlegających zwierzchnictwu służbowemu Burmistrza określa Burmistrz zarządzeniem.
ROZDZIAŁ 2
ZASADY KIEROWANIA URZĘDEM
§ 5
1. Pracą Urzędu kieruje Burmistrz, ponosi jednoosobowo odpowiedzialność za właściwe wykonywanie zadań Urzędu.
2. Burmistrz jest pracodawcą i zwierzchnikiem służbowym wszystkich pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
3. Burmistrz kieruje pracą Urzędu przy pomocy:
1) Zastępcy Burmistrza,
2) Sekretarza,
3) Skarbnika,
4) Inspektora ds. współdziałania z Radą,
5) Radcy Prawnego.
3. Podczas nieobecności Burmistrza pracą Urzędu kieruje Zastępca Burmistrza.
§ 6
1. W celu wykonywania zadań, o których mowa w § 3 niniejszego Regulaminu, Burmistrz przydziela je w zakresie ustalonym niniejszym Regulaminem:
1) zastępcy Burmistrza,
2) sekretarzowi,
3) skarbnikowi,
4) osobom zatrudnionym na stanowiskach samodzielnych,
5) kierownikom Referatów,
6) kierownikom gminnych jednostek organizacyjnych – poprzez określenie tych zadań w statutach poszczególnych jednostek uchwalonych przez Radę oraz udzielanie im pełnomocnictw w zakresie niezbędnym do wykonywania tych zadań.
2. Zastępca Burmistrza, Sekretarz, Skarbnik, osoby zatrudniane na stanowiskach samodzielnych oraz kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych ponoszą przed Burmistrzem służbową odpowiedzialność za wykonanie powierzonych im zadań.
3. W referatach, w których pracują więcej niż dwie osoby Burmistrz wyznacza kierownika, który organizuje pracę referatu i jednoosobowo ponosi odpowiedzialność przed Burmistrzem za całość powierzonych referatowi zadań.
4. Na czas swojej uzasadnionej nieobecności Kierownik Referatu powierza zastępstwo – po uzgodnieniu z Burmistrzem, a w razie jego nieobecności z Zastępcą – jednemu z pracowników referatu.
5. Pracownicy samodzielnych stanowisk wieloosobowych są względem siebie pracownikami równorzędnymi i ponoszą odpowiedzialność za powierzony im zakres obowiązków bezpośrednio przed Burmistrzem; podczas nieobecności wzajemnie się zastępują realizując całość zadań przydzielonych do stanowiska wieloosobowego.
§ 7
Burmistrz dokonuje wszelkich zmian w zakresach przydzielonych poszczególnym pracownikom zadań, a w szczególności w przypadku zmian zadań własnych i zleconych Gminom oraz przyjętych przez Gminę na mocy zawieranych porozumień.
§ 8
Burmistrz określa roczny plan etatów dla Urzędu oraz zatwierdza roczny plan urlopów pracowników.
Wszelkie własne inicjatywy związane z zaspokojeniem zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej oraz wnioski dotyczące możliwości usprawnienia pracy Urzędu pracownicy zgłaszają bezpośrednio Burmistrzowi.
ROZDZIAŁ 3
STRUKTURA ORGANIZACYJNA URZĘDU
§ 9
1. Strukturę organizacyjną Urzędu określa schemat organizacyjny, stanowiący załącznik
Nr 1 do niniejszego regulaminu.
2. Strukturę stanowisk w Urzędzie Miasta i Gminy przedstawia załącznik Nr 2 do niniejszego regulaminu.
§ 10
1. W Urzędzie tworzy się:
1) Referat Organizacyjny, którego kierownikiem jest Sekretarz Gminy.
W skład referatu wchodzą stanowiska:
a) ds. organizacyjnych,
b) ds. obsługi Rady Gminy,
c) ds. obsługi Gminnego Centrum Informacji i BHP,
d) robotnik gospodarczy,
e) sprzątaczka.
2) Referat Finansowy, którego kierownikiem jest Skarbnik Gminy.
W skład referatu wchodzą stanowiska:
a) ds. wymiaru podatków i opłat lokalnych,
b) ds. rachunkowości,
c) ds. płac i windykacji,
d) ds. obsługi kasy.
3) Urząd Stanu Cywilnego,
4) Gminne Centrum Informacji,
5) Gminny Ośrodek Informacji Turystycznej,
6) samodzielne stanowiska pracy:
a) ds. geodezji, gospodarki gruntami, lokalami i obsługi przedsiębiorców,
b) ds. budownictwa i gospodarki przestrzennej,
c) ds. inwestycji, ochrony środowiska, zamówień publicznych i bhp,
d) inspektora ds. integracji europejskiej i promocji,
e) inspektora ds. obrony i ochrony informacji niejawnych,
f) radcy prawnego,
7) stanowiska wymienione w ust. 1, pkt 6, lit. a – d są stanowiskami wieloosobowymi.
8) Kierownik Referatu i samodzielne stanowiska pracy podlegają bezpośrednio Burmistrzowi.
9) Urząd Stanu Cywilnego organizacyjnie odpowiada referatowi i kieruje nim bezpośrednio Burmistrz.
§ 11
1. Gminnymi jednostkami organizacyjnymi, których kierownicy podlegają zwierzchnictwu służbowemu Burmistrzowi są:
a. Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej,
b. Gimnazjum we Fromborku,
c. Szkoła Podstawowa we Fromborku,
d. Miejsko - Gminny Ośrodek Kultury we Fromborku,
e. Biblioteka Publiczna we Fromborku,
f. Przedszkole we Fromborku,
g. Zakład Wodociągów i Kanalizacji we Fromborku.
ROZDZIAŁ 4
ZADANIA WSPÓLNE DLA WSZYSTKICH STANOWISK PRACY
§ 12
Do wspólnych zadań realizowanych na wszystkich stanowiskach pracy należą zadania merytoryczne związane z zakresem ich działania, a w szczególności:
1) prowadzenie postępowań administracyjnych indywidualnych sprawach zakresu określonych przepisami prawa zadań należących do kompetencji Burmistrza w tym przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych,
2) przygotowywanie projektów umów i porozumień,
3) opracowywanie bieżących informacji o realizacji zadań, analiz, kalkulacji, symulacji i sprawozdań dla potrzeb Rady, Komisji Rady i Burmistrza,
4) wykonywanie zadań wynikających z przepisów dotyczących statystyki publicznej i Biuletynu Informacji Publicznej,
5) opracowywanie informacji, analiz i sprawozdań dla urzędów i jednostek, do składania, których Gmina zobowiązana jest z mocy obowiązujących przepisów,
6) opracowywanie projektów uchwał Rady, Komisji Rady i Zarządzeń Burmistrza,
7) przygotowywanie projektów odpowiedzi na wnioski Komisji Rady oraz interpelacje i zapytania radnych,
8) opracowywanie propozycji do projektów budżetu (planowanie dochodów i wydatków związanych z zadaniami realizowanymi na stanowisku pracy),
9) realizacja zadań związanych z dochodami budżetowymi,
10) współpraca z organami jednostek pomocniczych Gminy,
11) uzgadnianie podejmowania działań związanych z udzielaniem przez Gminę zamówień publicznych z Burmistrzem,
12) wykonywanie zadań obronnych i obrony cywilnej zgodnie z zasadami określonymi w odrębnych przepisach,
13) wykonywanie zadań wynikających z przepisów ustawy o ochronie danych osobowych zgodnie z zasadami określonymi w obowiązującej instrukcji w tej sprawie oraz z ustawy o ochronie informacji niejawnych,
14) rzetelne i terminowe rozpatrywanie skarg z uwzględnieniem badania ich zasadności oraz analizą źródeł ich powstawania,
15) udzielanie petentom pełnych i rzetelnych informacji oraz wyjaśnień w ich indywidualnych sprawach załatwianych w Urzędzie,
16) przestrzeganie przepisów instrukcji kancelaryjnej przy wykonywaniu czynności urzędowych,
17) znajomość przepisów prawa dotyczących stanowiska pracy.
ROZDZIAŁ 5
ZADANIA OSÓB WSPOMAGAJĄCYCH KIEROWANIE URZĘDEM
§ 13
1. Zastępca Burmistrza wykonuje zadania związane ze strategią rozwoju Gminy oraz prezentacją i współpracą Gminy na forum pozalokalnym.
2. Do zadań Zastępcy Burmistrza należy w szczególności:
1) sprawowanie funkcji Burmistrza pod jego nieobecność,
2) koordynowanie wszelkich opracowań dotyczących strategii rozwoju Gminy,
3) promowanie Gminy na forum pozalokalnym, w tym czuwanie na
utrzymywaniu aktualności informacji na stronie internetowej Gminy i BIP,
4) inicjowanie i rozwijanie współpracy Gminy ze społecznościami regionalnymi i organizacjami pozarządowymi,
5) negocjowanie warunków porozumień z administracją rządową i jednostkami samorządowymi w sprawach dotyczących prowadzenia zadań publicznych,
6) współdziałanie z instytucjami zajmującymi się funduszami pomocowymi i upowszechnianie wiedzy o możliwościach ich wykorzystania,
7) koordynacja spraw związanych z zarządzaniem kryzysowym,
8) organizacja kontroli wewnętrznej Urzędu i gminnych jednostek organizacyjnych,
9) koordynowanie spraw związanych z udzielaniem przez Gminę zamówień publicznych, nadzór nad przestrzeganiem pokreślonych w przepisach prawa procedur z tym związanych,
10) nadzorowanie terminowości i przestrzegania stosowania zasad zgodności z prawem załatwianych przez Urząd spraw indywidualnych,
11) formułowanie zadań i określania trybu pracy powoływanych przez Burmistrza komisji doraźnych,
12) koordynowanie działań Gminy w celu zapewnienia bezpieczeństwa porządku publicznego,
13) koordynacja i czuwanie nad przebiegiem imprez wynikających z rocznego kalendarza imprez,
14) pełnienie rzecznika prasowego Urzędu,
15) realizacja zadań wspólnych dla wszystkich stanowisk pracy wynikających z Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy,
16) wykonywanie innych zadań powierzonych przez Burmistrza oraz z jego upoważnienia.
§ 14
l. Sekretarz Urzędu zapewnia warunki organizacyjne gwarantujące sprawne wykonywanie zadań przez Radę i Urząd.
2. Do zadań Sekretarza Urzędu należy w szczególności:
1) zapewnienie właściwej organizacji pracy Urzędu Miasta i Gminy,
2) przedkładanie Burmistrzowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu oraz dbanie o podnoszenie kwalifikacji pracowników Urzędu,
3) zapewnienie prawidłowego przepływu pism i dokumentów między wydziałami Urzędu i samodzielnymi stanowiskami,
4) gromadzenie oświadczeń majątkowych pracowników Urzędu oraz kierowników podległych Burmistrzowi jednostek,
5) przeprowadzanie kontroli wewnętrznej Urzędu,
6) zapewnienie dyscypliny pracy w Urzędzie oraz fachowej i uprzejmej obsługi interesantów;
7) udział w sesjach Rady i jej komisjach,
8) przygotowywanie projektów uchwał Rady oraz wykonywanie uchwał Rady,
9) prowadzenie spraw kadrowych pracowników Urzędu,
10) gospodarowanie funduszem płac i przekazywanie okresowych informacji o jego wykonaniu Burmistrzowi,
11) nadzór nad rozpatrywaniem i załatwianiem skarg i wniosków,
12) koordynacja przygotowania aktów prawa miejscowego,
13) prowadzenie rejestru zarządzeń Burmistrza,
14) koordynacja funkcjonowania w Urzędzie jednolitego wykazu akt,
15) prowadzenie spraw oświatowych w gminie,
16) udział w opracowaniu projektu Regulaminu Organizacyjnego Urzędu,
17) realizacja zadań wspólnych dla wszystkich stanowisk pracy wynikających z Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy,
18) wykonywanie innych poleceń zleconych przez Burmistrza.
§ 15
1. Skarbnik zapewnia prawidłową gospodarkę finansową Gminy oraz wykonuje zadania określonych w odrębnych przepisach prawa, należące do głównego księgowego budżetu.
2. Powierza się Skarbnikowi kierowanie referatem finansów merytoryczny nadzór nad stanowiskami określonymi w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta i Gminy.
3. Zadaniami Skarbnika są w szczególności:
1) kontrasygnata oświadczeń woli składanych w imieniu Gminy, jeżeli mogą one spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych,
2) nadzorowanie i koordynowanie prac dotyczących planowania i ustalania projektu budżetu;
3) terminowe opracowywanie projektu budżetu Gminy,
4) opracowywanie projektu układu wykonawczego budżetu,
5) czuwanie nad prawidłową realizacją budżetu,
6) nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu gminy oraz składanie informacji burmistrzowi,
7) opiniowanie decyzji mogących wywołać skutki finansowe dla budżetu,
8) czuwanie nad prawidłową realizacją budżetu,
9) opracowywanie okresowych analiz, informacji i sprawozdań budżetowych oraz rocznych sprawozdań z wykonania budżetu i gospodarki pozabudżetowej,
10) przygotowanie projektów zmian w budżecie,
11) przekazywanie środków finansowych jednostkom budżetowym,
12) kontrola długu publicznego gminy i równowagi budżetowej,
13) udział w posiedzeniach rady Gminy i jej Komisji,
14) sprawowanie nadzoru nad realizacją uchwał Rady Gminy dotyczących budżetu,
15) przestrzeganie zasad określonych w instrukcji obiegu i kontroli dowodów księgowych w Urzędzie,
16) udzielanie instruktażu i pomocy oraz prowadzenie niezbędnych uzgodnień z jednostkami organizacyjnymi przy opracowywaniu planów finansowych tych jednostek,
17) zatwierdzanie planów finansowych jednostek organizacyjnych Gminy,
18) zatwierdzanie preliminarzy finansowych sporządzanych przez referaty i poszczególne stanowiska w Urzędzie,
19) prowadzenie kontroli finansowej w jednostkach organizacyjnych Gminy,
20) udzielanie referatom, stanowiskom i jednostkom powiązanym z budżetem instruktażu w zakresie obowiązujących przepisów finansowych,
21) realizacja zadań wspólnych dla wszystkich stanowisk pracy wynikających z Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy,
22) wykonywanie innych zadań powierzonych przez Burmistrza lub wynikających z odrębnych przepisów.
§ 16
l. Do zadań Inspektora ds. współdziałania z Radą w szczególności należy:
1) prowadzenie merytorycznej obsługi Rady i Komisji Rady,
2) prowadzenie rejestrów, zbiorów i ewidencji
a) uchwał Rady, wniosków opinii Komisji Rady,
b) zbioru protokołów z sesji Rady i posiedzeń Komisji,
c) oświadczeń majątkowych radnych,
d) rejestr wniosków interpelacji radnych,
e) rejestr skarg i wniosków przyjmowanych przez Radę,
3) udzielanie radnym pomocy w wykonywaniu mandatu,
4) wykonywanie czynności zapewniających Przewodniczącemu Rady kierowanie jej pracami,
5) sporządzanie protokołów z posiedzeń,
6) przygotowanie pisemnych odpowiedzi na zapytania i interpelacje radnych,
7) przekazywanie uchwał Rady do realizacji wg właściwości,
8) przekazywanie materiałów do organów nadzoru i do opublikowania w Dzienników Urzędowym,
9) gromadzenie Dzienników Urzędowych zawierających akty prawa Gminy,
10) udostępnianie dokumentów określonych w Statucie Gminy zainteresowanym,
11) przygotowywanie projektów uchwał, których podjęcie jest inicjowane przez Radę,
12) przygotowanie projektów planów spotkań radnych z wyborcami oraz dyżurów radnych dla przyjmowania wniosków, uwag i skarg mieszkańców,
13) zapewnienie właściwego przygotowania wniosków na sesję Rady i jej komisje,
14) realizacja zadań wspólnych dla wszystkich referatów i stanowisk pracy wynikających z Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy,
15) organizacja i koordynowanie prac związanych z przeprowadzeniem referendów, wyborów, konsultacji lokalnych i wyborów do Rad Sołeckich,
16) współdziałanie z gminnymi jednostkami pomocniczymi,
17) wykonywanie innych zadań powierzonych przez Burmistrza.
§ 17
Zakres zadań radcy prawnego określa przepis odrębny.
§ 18
Przy wykonywaniu zadań określonych w § 13-16 osoby zatrudnione na stanowiskach wspomagających kierowanie Urzędem współpracują ze sobą.
ROZDZIAŁ 6
SZCZEGÓŁOWE ZAKRESY DZIAŁANIA STANOWISK WIELOOSOBOWYCH ORAZ REFERATÓW
§ 19
1. Do zadań Referatu Organizacyjnego należy:
1) zapewnienie sprawnej organizacji funkcjonowania Urzędu i prawidłowego nadzoru nad funkcjonowaniem referatu,
2) prowadzenie spraw kadrowych,
3) prowadzenie spraw związanych z obsługą Rady,
4) prowadzenie Gminnego Centrum Informacji,
5) prowadzenie Punktu Informacji Turystycznej,
6) nadzór i kontrola oraz koordynacja spraw związanych z korespondencją,
7) prowadzenie kancelarii i archiwum,
8) prowadzenie zbiorczej ewidencji skarg, wniosków i listów wpływających do Urzędu od mieszkańców,
9) przyjmowanie interesantów w sprawach indywidualnych, w tym w sprawie skarg i wniosków, oraz organizowanie ich kontaktów z Burmistrzem, Zastępcą Burmistrza lub Sekretarzem, bądź kierowanie do właściwych referatów i stanowisk pracy,
10) przygotowywanie pomieszczeń oraz obsługa spotkań i zebrań organizowanych przez Burmistrza Zastępcę Burmistrza i Sekretarza,
11) dokonywanie zakupów oraz wydawanie pracownikom materiałów biurowych, prowadzenie gospodarki drukami,
12) prowadzenie zbioru aktów normatywnych i przepisów prawnych,
13) prowadzenie ewidencji zarządzeń dotyczących Urzędu oraz gminnych jednostek organizacyjnych,
14) zapewnienie przestrzegania instrukcji kancelaryjnych oraz jednolitego rzeczowego wykazu akt;
15) ewidencjonowanie protokołów i wniosków pokontrolnych,
16) wdrażanie informatyki do Urzędu,
17) współpraca z organizacjami pozarządowymi,
18) koordynacja w zakresie profilaktyki i patologii społecznej,
19) nadzór nad utrzymaniem czystości i porządku w pomieszczeniach biurowych,
20) prowadzenie spraw związanych z bieżącymi remontami oraz konserwacją pomieszczeń i inwentarza biurowego.
§ 20
1. Do zadań Referatu Planowania i Finansów należy:
1) opracowanie programów gospodarczych i prognoz finansowych dla gminy,
2) opracowanie projektów budżetu gminy oraz materiałów do podjęcia uchwał w sprawie absolutorium dla Burmistrza,
3) wykonywanie analiz ekonomicznych na potrzeby Burmistrza i Rady,
4) przygotowywanie projektów uchwał w sprawie dokonywania zmian w budżecie gminy i prowadzenie ewidencji tych zmian,
5) prowadzenie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych,
6) dokonywanie okresowych analiz realizacji budżetu oraz przedstawianie wniosków zmierzających do poprawy i zachowania dyscypliny budżetowej,
7) sporządzanie sprawozdań finansowych,
8) prowadzenie księgowości Urzędu jako jednostki budżetowej oraz obsługa rachunków księgowych zadań inwestycyjnych, funduszy celowych i innych,
9) prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,
10) udzielanie jednostkom podległym instruktażu w sprawach opracowywania i wykonywania budżetu sprawozdawczości oraz prowadzenia dokumentacji,
11) przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat,
12) prowadzenie ewidencji podatników,
13) przygotowywanie decyzji i postanowień dotyczących podatków i opłat,
14) przygotowywanie decyzji zmierzających do egzekucji administracyjnej należności pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
15) prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
16) proponowanie wniosków o umorzenia podatków, rozłożenie na raty lub przesunięcie terminu płatności należności podatkowych,
17) prowadzenie dokumentacji wymiarowej i rejestrów wymiarowych oraz rejestrów przypisów i odpisów,
18) wydawanie zaświadczeń o zaległościach podatkowych oraz wysokości dochodów uzyskiwanych z gospodarstw rolnych,
19) prowadzenie na wniosek komornika dochodzenia w celu ustalenia majątku i dochodów dłużnika,
20) współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową oraz Izbą Skarbową i Urzędem Skarbowym właściwymi dla Gminy,
21) prowadzenie obsługi kasowej Urzędu i zadań wynikających z funkcji organu podatkowego;
22) wykonywanie czynności związanych z naliczaniem i wypłatą Wynagrodzeń i zasiłków, rozliczaniem z ZUS i Urzędem Skarbowym,
23) ewidencja i windykacja należności za użytkowanie wieczyste, dzierżawę terenu i opłat adiacenckich oraz za sprzedaż mienia komunalnego.
§ 21
Do zadań Gminnego Centrum Informacji należy:
1) służenie gospodarczemu, kulturalnemu oraz społecznemu rozwojowi gminy,
2) udzielanie wszechstronnej informacji oraz pomoc w załatwianiu spraw w realizacji obywatel – urząd,
3) zwalczanie bezrobocia, m.in. poprzez aktywizację ludzi młodych oraz społeczności lokalnych, jak również partnerów rynku pracy na rzecz kierowania projektów aktywizacji zawodowej,
4) ożywienie lokalnego rynku poprzez zapewnienie łatwego dostępu do wykorzystania nowoczesnych technologii przekazu informacji,
5) aktywizacja pracodawców w obszarze tworzenia internetowej bazy „praca on – line”,
6) aktywizacja organizacji pozarządowych w zakresie tworzenia internetowej bazy „wolontariat on – line” – współpraca z nimi,
7) utrzymywanie i nadzór (dbanie o aktualność informacji) nad bazami danych z zakresu: usług,
8) zapewnienie mieszkańcom powszechnego dostępu do wszechstronnej wiedzy i informacji ze szczegółowym uwzględnieniem zagadnień rynku pracy, szkoleń, podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej oraz pełnej gamy usług teleinformatycznych,
9) tworzenie właściwych relacji na styku – samorząd – przedsiębiorcy – organizacje pozarządowe – mieszkańcy, sprzyjających kierowaniu postaw na rzecz rozwoju lokalnej przedsiębiorczości,
10) zapewnienie powszechnego dostępu do Internetu,
11) udzielanie informacji edukacyjnej – szkoły, kursy, edukacja przez Internet,
12) promocja firm, wykonywanie stron www. dla firm z terenu, zamieszczanie reklam w Internecie, itp.,
13) zbieranie i udostępnianie – zarówno poprzez zorganizowaną własną sieć jak i za pośrednictwem Internetu – „aktualności”, czyli bieżących informacji o nowych projektach, regulacjach prawnych, szkoleniach, itp., które mogą być przydatne dla organizacji pozarządowych oraz wszystkich osób aktywnych,
14) zamieszczenie na stronach Infocentrum „ogłoszeń drobnych , dot. Głownie zapotrzebowania na prace dorywcze i sezonowe, kupno – sprzedaż używanych maszyn i urządzeń, drobne usługi, itp.,,
15) tworzenie WIEJSKICH PUNKTÓW INFORMACYJNYCH (WPI) – jako elementów sieci informacyjnej (sołtysi),
16) promocja gminy,
17) organizowanie kursów, szkoleń, konferencji,
18) wadzenie usług turystycznych i innych,
19) nadzór nad Punktem Informacji Turystycznej,
20) realizacja zadań wspólnych dla wszystkich stanowisk pracy wynikających z Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gmin,
21) wykonywanie innych zadań powierzonych przez Burmistrza lub wynikających z odrębnych przepisów.
§ 22
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego w szczególności należy:
1) rejestracja urodzeń, zgonów i małżeństw,
2) prowadzenie ksiąg stanu cywilnego i ich aktualizacja (poprzez nanoszenie postanowień sądowych, decyzji administracyjnych, wzmianek marginesowych i przypisków),
3) prowadzenie akt zbiorowych i skorowidzów do ksiąg stanu cywilnego,
4) przyjmowanie zgłoszeń o urodzeniu się dziecka do protokołu i przekazywanie właściwemu organowi,
5) przyjmowanie oświadczeń, o : wstąpieniu w związek małżeński, nazwiskach małżonków po zawarciu związku małżeńskiego, uznaniu dziecka, nadaniu dziecku nazwiska męża matki, zmianie imienia dziecka, powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem rozwiązanego małżeństwa,
6) wydawanie wypisów z aktów stanu cywilnego i zaświadczeń dotyczących tych aktów,
7) ustalanie, odtwarzanie i uzupełnianie treści aktów stanu cywilnego,
8) obsługa spraw związanych z repatriacją,
9) prowadzenie ewidencji ludności, w tym spraw związanych z zameldowaniami i wymeldowaniami obywateli polskich i cudzoziemców,
10) udzielanie jawnych informacji dotyczących ewidencji ludności,
11) prowadzenie rejestrów wyborców i sporządzanie spisów wyborców,
12) wydawanie dowodów tożsamości,
13) wydawanie zezwoleń na skrócenie ustawowego terminu na zawarcie związku małżeńskiego,
14) wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą,
15) sprawy konsularne:
- prowadzenie korespondencji z placówkami polskimi za granicą i z placówkami państw obcych w Polsce dot. rejestracji stanu cywilnego
16) wpisywanie do ksiąg stanu cywilnego aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą;
17) prowadzenie, kompletowanie, przechowywanie oraz konserwacja wieczystych ksiąg stanu cywilnego
18) załatwianie korespondencji związanej z prowadzeniem spraw urzędu stanu cywilnego;
19) sporządzanie sprawozdawczości statystycznej z USC, ewidencji ludności
20) sprawy wojskowe;
- prowadzenie spraw związanych rejestracją przedpoborowych i poborem,
- wydawanie decyzji o przedterminowe zwolnienie z wojska dla żołnierzy uznanych za jedynych żywicieli rodzin,
- sporządzanie sprawozdawczości z zakresu spraw wojskowych,
21) realizacja zadań z zakresu PESEL, Banku Danych i Centralnego Banku Danych,
22) sporządzanie wykazów dzieci dla potrzeb Szkoły Podstawowej i Przedszkola,
23) wykonywanie innych zadań zleconych przez Burmistrza.
§ 23
l. Do zadań wieloosobowego stanowiska d/s geodezji, gospodarki gruntami, lokalami i obsługi przedsiębiorców należy w szczególności :
1) w zakresie geodezji:
a) prowadzenie spraw związanych z podziałami nieruchomości,
b) prowadzenie spraw związanych z rozgraniczaniem nieruchomości,
c) wprowadzanie nazewnictwa ulic,
d) prowadzenie numeracji porządkowej nieruchomości,
e) współdziałanie z Powiatowym Ośrodkiem Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej,
2) w zakresie gospodarki gruntami:
a) prowadzenie ewidencji gminnego zasobu nieruchomości,
b) komunalizacja gruntów Skarbu Państwa,
c) pozyskiwanie mienia na cele związane w wykonywaniem zadań własnych Gminy,
d) obrót nieruchomościami komunalnymi (w szczególności: sprzedaż, w tym lokali mieszkalnych, oddawanie gruntów w użytkowanie wieczyste wraz ze sprzedażą budynków i budowli, przekazywanie nieruchomości komunalnych na potrzeby Skarbu Państwa oraz innych niż Gmina jednostek samorządu terytorialnego, wyposażanie w nieruchomości gminnych jednostek organizacyjnych posiadających osobowość prawną itp.),
e) przekazywanie w trwały zarząd nieruchomości gminnym jednostkom organizacyjnym nie posiadającym osobowości prawnej,
f) wydzierżawianie, wynajmowanie, użyczanie i przekazywanie do korzystania nieruchomości komunalnych i lokali użytkowych pozostających w gminnym zasobie nieruchomości osobom fizycznym, prawnym i jednostkom pomocniczym, ustalanie opłat i czynszów z tego tytułu oraz ich aktualizacja zgodnie z treścią zawieranych w tych sprawach umów cywilnoprawnych,
g) zapewnienie w miarę potrzeb wyceny wartości nieruchomości gminnych przez rzeczoznawców majątkowych,
h) naliczanie i aktualizacja opłat za użytkowanie wieczyste gruntów i trwały zarząd,
i) korzystanie przez Gminę z prawa pierwokupu,
j) naliczanie opłat adiacenckich,
k) prowadzenie spraw wieczyste – księgowych dotyczących nieruchomości gminnych,
l) wykonywanie czynności związanych z wywłaszczaniem gruntów na cele publiczne i zwrotami nieruchomości w zakresie określonym w przepisach szczególnych,
ł) prowadzenie spraw związanych z ustanawianiem na nieruchomościach własnych Gminy oraz na nieruchomościach innych właścicieli ograniczonych praw rzeczowych w celu zabezpieczania interesów Gminy,
m) realizacja uzasadnionych roszczeń zgłaszanych do nieruchomości komunalnych przez osoby i jednostki, którym na mocy przepisów szczególnych przyznano takie prawo,
n) prowadzenie spraw dotyczących ustawowego przekształcania prawa użytkowania wieczystego przysługującego osobom fizycznym w prawo własności,
o) analizowanie potrzeb w zakresie dokonywania zmian przeznaczenia nieruchomości komunalnych w miejscowym planie zagospodarowania,
3) w zakresie gospodarki lokalami mieszkalnymi należącymi do mieszkaniowego zasobu Gminy:
a) prowadzenie spraw związanych z wynajmowaniem mieszkań (w tym przygotowywanie list osób zakwalifikowanych do wynajęcia lokalu mieszkalnego lub socjalnego, przygotowywanie umów najmu i aktualizacja ich postanowień, rozwiązywanie umów, przygotowywanie warunków wymaganej ustawowo ugody zawieranej z osobami zalegającymi w opłacaniu czynszu),
b) analizowanie danych finansowych niezbędnych do opracowywania wieloletnich programów gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy oraz ustalania stawek czynszów i opłat obowiązujących w tym zasobie,
c) prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem wspólnot mieszkaniowych z udziałem Gmin,
d) ustanowienie odrębnej własności komunalnych lokali mieszkalnych i użytkowych,
4) zgłoszenie Burmistrzowi potrzeb ogłaszania i odwoływania pogotowia lub alarmu przeciwpowodziowego,
5) wykonywanie innych zadań powierzonych przez Burmistrza.
§ 24
Do zadań wieloosobowego stanowiska ds. budownictwa i gospodarki przestrzennej należy w szczególności :
1. opracowywanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz zmian w w/w planie,
2. rejestrowanie i przechowywanie miejscowych planów oraz archiwizacja materiałów z tym związanych,
3. przygotowywanie projektów rozstrzygnięć związanych z ustalaniem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu,
4. prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłat z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku ze zmianą w planie zagospodarowania przestrzennego,
5. wydawanie wypisów i wyrysów z planów miejscowych,
6. wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu gruntów w miejscowym planie zagospodarowania,
7. współdziałanie z organizacjami zawodowymi architektów i planistów w celu podnoszenia poziomu oraz stosowania nowych rozwiązań w budownictwie, podejmowanie działań zmierzających do poprawy estetyki zabudowy Gminy,
8. opiniowanie projektów budowy i modernizacji dróg, obiektów inżynierskich oraz przystanków komunikacji zbiorowej w zakresie ich włączania do funkcjonującego systemu dróg; współpraca z zarządami dróg,
9. opiniowanie projektów inwestycji infrastruktury technicznej związanych z budową dróg oraz obiektów w sąsiedztwie pasa drogowego,
10. prowadzenie wszelkich spraw związanych ze studium uwarunkowań i zagospodarowania przestrzennego Gminy,
11. przeprowadzanie analiz sprawności układu komunikacyjnego, organizacji i bezpieczeństwa ruchu oraz inicjowanie zmian usprawniających ruch na terenie Gminy, programowanie budowy i modernizacji dróg,
12. wydawanie zaświadczeń o powierzchni użytkowej i wyposażeniu technicznym domów jednorodzinnych do celów przyznawania dodatków mieszkaniowych,
13. prowadzenie spraw dotyczących zatwierdzania lub odmowy zatwierdzenia projektów budowlanych, wydawania lub odmowy wydania pozwoleń na budowę oraz pozwoleń na budowę części zamierzenia budowlanego (w tym; kontrolowanie przedkładanych projektów budowlanych, nakładanie obowiązku usunięcia wskazanych nieprawidłowości),
14. przyjmowanie i rozpatrywanie zgłoszeń na roboty budowlane nie wymagające pozwolenia na budowę; nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na wykonywanie obiektu lub robót objętych obowiązkiem zgłoszenia,
15. nakładanie obowiązku geodezyjnego wyznaczenia w terenie budowanego obiektu i geodezyjnej inwentaryzacji obiektu objętego zgłoszeniem po jego wybudowaniu,
16. prowadzenie:
b) rejestru wydanych pozwoleń na budowę i dzienników budowy,
c) ewidencji rozpoczynanych obiektów budowlanych,
d) ewidencji zgłoszeń ,
e) ewidencji oddawanych do użytkowania obiektów budowlanych,
17. przyjmowanie zgłoszeń o rozbiórce i nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na rozbiórkę,
18. prowadzenie spraw związanych z przebiegiem robót budowlanych,
19. przygotowywanie projektów rozstrzygnięć w sprawach użytkowania obiektów budowlanych,
20. prowadzenie spraw dotyczących wydanych pozwoleń na budowę,
21. opracowywanie decyzji o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości,
22. występowanie z żądaniem przedstawienia danych o obiekcie lub o prowadzeniu robót rozbiórkowych,
23. prowadzenie spraw związanych z ewidencjonowaniem zabytków,
24. sporządzanie sprawozdań statystycznych z ruchu budowlanego,
25. nadzór nad realizacją inwestycji gminnych,
26. wykonywanie innych zadań powierzonych przez Burmistrza.
§ 25
Do zadań wieloosobowego stanowiska ds. inwestycji, zamówień publicznych i ochrony środowiska w szczególności należy:
1. w zakresie inwestycji:
a) przygotowywanie przedsięwzięć w zakresie rozwoju infrastruktury komunalnej , w tym m. in. budowy i modernizacji dróg, obiektów inżynierskich, inwestycji sieciowych (wodociągi, kanalizacja sanitarna i deszczowa) komunalnego budownictwa mieszkaniowego: dbanie o sprawny przebieg prac wstępnych i przygotowawczych,
b) przygotowywanie wniosków o wydanie decyzji o warunkach zagospodarowania terenu oraz pozwoleń na budowę,
c) obsługa biurowa inwestycji budowlanych realizowanych ze środków budżetowych lub z ich udziałem oraz z udziałem środków własnych mieszkańców,
d) kompletowanie dokumentacji z inwestycji,
e) realizowanie nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji gminnych,
f) przygotowywanie projektów umów z odbiorcami wody i korzystającymi z urządzeń kanalizacyjnych,
g) nadzorowanie działań związanych z zimowym utrzymaniem dróg,
2. w zakresie zamówień publicznych:
a) opracowywanie projektów dokumentów związanych z prowadzeniem postępowań o zamówienia publiczne,
b) prowadzenie ewidencji udzielonych przez Gminę zamówień publicznych,
3. prowadzenie ewidencji i gromadzenie danych techniczno – eksploatacyjnych dróg, obiektów inżynierskich i urządzeń w pasie drogowym,
4. przygotowywanie projektów decyzji zezwalających na zajęcie pasa drogowego i ustalenie opłat z tego tytułu oraz innych tytułów określonych przepisem odrębnym,
5. przygotowywanie rozstrzygnięć w sprawach zajęcia pasa drogowego na zjazdy z dróg na cele nie związane z gospodarką drogową, w tym na ustawianie reklam,
6. wykonywanie zadań w dziedzinach: ochrony przyrody, ochrony środowiska, wód publicznych, gospodarki wodno - ściekowej, nadzoru nad odpadami i wydobywania
kopalin - w zakresie ustalonym przepisami odrębnymi,
a) przygotowywanie projektów uchwał Rady w celu wprowadzania form ochrony elementów przyrody nie chronionych innymi aktami prawa,
b) prowadzenie spraw związanych z wycinką drzew na wniosek właścicieli gruntów i zarządców dróg publicznych,
c) sporządzanie planów ochrony środowiska na terenie gminy, realizacja założeń planów;
d) prowadzenie rejestru informacji o środowisku i jego ochronie, udostępnianie informacji o środowisku,
e) przygotowywanie poleceń Burmistrza dotyczących podjęcia działań inspektorowi ochrony środowiska w przypadku wystąpienia masowego zagrożenia upraw i zwierząt,
f) przygotowywanie do rozpatrywanie przez Radę informacji o stanie środowiska,
g) przygotowywanie projektów decyzji:
- o wyznaczeniu części nieruchomości umożliwiających dostęp do wód objętych powszechnym korzystaniem,
- nakazujących właścicielowi gruntu przywrócenie stanu poprzedniego lub wykonanie urządzeń zapobiegających szkodom,
h) przygotowywanie do zatwierdzania ugód zawieranych między właścicielami gruntów dotyczących zmian stanu wody na gruntach,
i) przygotowywanie do zatwierdzania taryf oraz zatwierdzania regulaminu,
j) dostarczania wody,
k) realizowanie obowiązku regularnego informowania mieszkańców o jakości wody,
l) dostarczanej z wodociągów gminnych,
m) opracowywanie planów gospodarowania odpadami na terenie gminy,
n) przygotowywanie opinii w sprawach zatwierdzania planów gospodarowania,
o) odpadami przedsiębiorstw,
p) przygotowywanie decyzji nakazujących usuwanie odpadów z miejsc do tego nie przeznaczonych, likwidacja dzikich wysypisk,
7. wykonywanie innych zadań powierzonych przez Burmistrza.
§ 26
Do zadań stanowiska ds. wojskowych, Obrony Cywilnej i zarządzania kryzysowego – pion obrony w szczególności należy:
1) realizacja zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczpospolitej Polskiej, a w szczególności:
a) przygotowywanie ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny,
b) współdziałanie z organami wojskowymi w administrowaniu rezerwami osobowymi dla celów powszechnego obowiązku obrony,
c) prowadzenie spraw związanych ze świadczeniami osobistymi i rzeczowymi na rzecz obronności kraju,
d) tworzenie formacji obrony cywilnej,
e) nakładanie obowiązków w ramach powszechnej samoobrony ludności, rodzin oraz pokrywanie należności mieszkaniowych i opłat eksploatacyjnych,
2. realizacja zadań gminy wynikających z ustawy o ochronie przeciwpożarowej,
3. realizacja zadań gminy wynikających z ustawy o zakwaterowaniu Sił Zbrojnych Rzeczpospolitej Polskiej,
4. nadzór nad prowadzeniem kancelarii tajnej,
5. pełnienie obowiązków pełnomocnika burmistrza ds. informacji niejawnych i ochrony danych osobowych,
6. realizacja zadań gminy dotyczących zarządzenia i reagowania kryzysowego oraz przeciwdziałania skutkom nadzwyczajnych zagrożeń,
7. wykonywanie innych zadań powierzonych przez Burmistrza lub wynikających
z odrębnych przepisów.
§ 27
1. Do zadań stanowiska ds. integracji europejskiej i promocji w szczególności należy:
1) czynny udział w pracach integracyjnych z Unią Europejską,
2) przygotowanie uczestnictwa Fromborka w regionalnych, krajowych i zagranicznych imprezach gospodarczych i kulturalnych,
3) współudział i koordynacja działań różnych podmiotów (zakłady pracy, instytucje i organizacje pozarządowe) w zakresie organizacji imprez kulturalnych,
4) współpraca z organizacjami pozarządowymi,
5) organizacja spotkań okolicznościowych i uroczystości organizowanych przez Urząd,
6) prowadzenie spraw związanych z pozyskiwaniem funduszy ze środków zewnętrznych,
7) prowadzenie dokumentacji i programów promocyjnych,
8) gromadzenie i przygotowywanie materiałów w celu opracowania folderów, ulotek, tablic reklamowych itp. promujących gminę,
9) obsługa strony internetowej miasta Frombork,
10) planowanie w budżecie Gminy środków finansowych na promocje oraz dokonywanie okresowych analiz wykonania budżetu w tym zakresie,
11) obsługa strony internetowej Biuletyn Informacji Publicznej.
ROZDZIAŁ 7
TRYB PRACY URZĘDU
§ 28
Czas pracy Urzędu:
1. Urząd pracuje we wszystkie dni robocze tygodnia od poniedziałku do piątku.
2. Czas pracy Urzędu wynosi 40 godzin tygodniowo.
3. W budynku Urzędu można przebywać tylko w czasie pracy Urzędu. Przebywanie w Urzędzie poza normalnym czasem pracy dopuszczalne jest jedynie za zgodą Burmistrza lub Sekretarza Gminy.
4. Szczegółowy rozkład czasu pracy Urzędu w tygodniu oraz wykaz osób upoważnionych do przebywania w Urzędzie poza godzinami jego pracy i w dni wolne od pracy ustala Burmistrz w drodze zarządzenia.
§ 29
Czas przyjmowania interesantów:
1. Burmistrz przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w wyznaczonym dniu i o określonych godzinach.
2. Zastępca Burmistrza, Sekretarz Gminy i Kierownicy Referatów przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków każdego dnia, w ramach swoich możliwości czasowych.
3. Pracownicy pozostali przyjmują interesantów we wszystkich sprawach codziennie w godzinach pracy Urzędu.
ROZDZIAŁ 8
ZASADY PRZYJMOWANIA I ROZPATRYWANIA SKARG I WNIOSKÓW
§ 30
1. Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
2. Jeżeli przepisy szczególne nie określają innych organów właściwych do rozpatrywania skarg, organem właściwym do rozpatrzenia skargi dotyczącej zadań lub działalności:
1) rady gminy – jest wojewoda, a w zakresie spraw finansowych – regionalna izba obrachunkowa,
2) Burmistrza i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, z wyjątkiem spraw określonych w przepisie odrębnym – jest Rada Gminy,
3) pracownika Urzędu – jest Burmistrz.
§ 31
Jeżeli organ, który otrzymał skargę, nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, obowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazać ją właściwemu organowi, zawiadamiając równocześnie o tym skarżącego, albo wskazać mu właściwy organ.
§ 32
Skarga w sprawie indywidualnej, która nie była i nie jest przedmiotem postępowania administracyjnego, powoduje wszczęcie postępowania, jeżeli została złożona przez stronę. Jeżeli skarga taka pochodzi od innej osoby, może spowodować wszczęcie postępowania administracyjnego z urzędu, chyba, że przepisy wymagają do wszczęcia postępowania żądania strony.
§ 33
W sprawie, w której toczy się postępowanie administracyjne:
1. skarga złożona przez stronę podlega rozpatrzeniu w toku postępowania, zgodnie z przepisami kodeksu postępowania administracyjnego,
2. skarga pochodząca od innych osób stanowi materiał, który organ prowadzący postępowanie powinien rozpatrzyć z urzędu.
§ 34
1. Organ właściwy do załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
2. Radni, którzy wnieśli skargę we własnym imieniu albo przekazali do załatwienia skargę innej osoby, powinni być zawiadomieni o sposobie załatwienia skargi, a gdy jej załatwienie wymaga zebrania dowodów, informacji lub wyjaśnień – także o stanie rozpatrzenia skargi, najpóźniej w terminie czternastu dni od dnia jej wniesienia albo przekazania.
3. O sposobie załatwienia skargi zawiadamia się skarżącego.
4. W razie nie załatwienia skargi w terminie określonym w ust. l stosuje się przepisy art. 36–38 Kodeksu postępowania administracyjnego.
§ 35
1. Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi powinno zawierać: oznaczenie organu, od którego pochodzi, wskazanie, w jaki sposób skarga została załatwiona, oraz podpis z podaniem imienia, nazwiska i stanowiska służbowego osoby upoważnionej do załatwienia skargi. Zawiadomienie o odmownym załatwianiu skargi powinno zawierać ponadto uzasadnienie faktyczne i prawne.
2. W przypadku, gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, uznana została za bezzasadną, jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności - organ właściwy do jej rozpatrzenia może, w odpowiedzi na tę skargę, podtrzymać swoje poprzednie stanowisko.
§ 36
1. Przyjmowanie i koordynowanie rozpatrywania skarg i wniosków powierza się stanowisku ds. organizacyjnych.
2. W siedzibie Urzędu, w widocznym miejscu, umieszcza się informację wskazującą miejsce stanowiska przyjmującego skargi i wnioski.
3. Rozpatrywanie skarg i wniosków koordynuje Sekretarz Gminy.
§ 37
1. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
2. W razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.
3. W protokole zamieszcza się datę przyjęcia skargi lub wniosku, imię, nazwisko (nazwę) i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis treści sprawy.
4. Przyjmujący skargi i wnioski potwierdza złożenie skargi lub wniosku, jeżeli zażąda tego wnoszący.
§ 38
1. Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
2. Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
3. Skarga dotycząca określonej osoby nie może być przekazana do rozpatrzenia tej osobie ani osobie, wobec której pozostaje ona w stosunku nadrzędności służbowej.
§ 39
1. Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
2. Tryb rozpatrywania wniosków określa przepis odrębny.
ROZDZIAŁ 9
ORGANIZACJA DZIAŁALNOŚCI KONTROLNEJ
§ 40
l .Kontroli w Urzędzie dokonują:
1) Burmistrz, Zastępca Burmistrza albo Sekretarz - na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Burmistrza w, odniesieniu do kierowników poszczególnych komórek organizacyjnych lub stanowisk (w tym samodzielnych) – w sprawach dotyczących działalności Urzędu,
2) Kierownicy poszczególnych komórek organizacyjnych – w odniesieniu do podporządkowanych im pracowników,
3) Skarbnik Gminy – w zakresie przyznanych uprawnień,
4) Komisja Rewizyjna Rady Gminy – we wszystkich sprawach dotyczących gminy, zleconych przez Radę Gminy oraz na podstawie planu pracy,
5) Przewodniczący Rady Gminy i Komisji Rady – w sprawach dotyczących i zakresu działania,
6) Burmistrz - w odniesieniu do kierowników jednostek organizacyjnych podporządkowanych Radzie Gminy.
2. Kontrola wewnętrzna pracowników i poszczególnych komórek organizacyjnych dokonywana jest pod względem:
1) legalności, czytelności i zgodności z przepisami prawa w załatwieniu spraw,
2) terminowości i skuteczności załatwiania spraw,
3) celowości i gospodarności,
4) prawidłowość wykonywania czynności kancelaryjnych obiegu dokumentów i pobierania opłaty skarbowej,
5) przestrzegania porządku wewnętrznego i dyscypliny pracy.
3. Celem kontroli jest ustalenie przyczyn i skutków ewentualnych nieprawidłowości, ustalenie osób odpowiedzialnych za ich powstawanie oraz określenie sposobów naprawiania i przeciwdziałania im w przyszłości.
§ 41
1. Kontrole są jawne, co oznacza, że kontrolowany jest uprzedzony ustnie lub pisemnie o dacie i temacie kontroli.
2. Postępowanie kontrolne przeprowadza się w sposób umożliwiający bezstronne i rzetelne ustalenie stanu faktycznego w zakresie działalności kontrolowanej komórki organizacyjnej lub stanowiska, rzetelne jego udokumentowanie i ocenę działalności według kryteriów określonych w § 21 ust. 2.
3. Stan faktyczny ustala się na podstawie dowodów zebranych w toku postępowania kontrolnego.
4. Jako dowód może być wykorzystane wszystko, co nie jest sprzeczne z prawem. Jako dowody mogą być wykorzystane w szczególności dokumenty, wyniki oględzin, zeznania świadków, opinie biegłych oraz pisemne wyjaśnienia i oświadczenia kontrolowanych.
§ 42
1. Z przeprowadzonej kontroli kompleksowej sporządza się protokół pokontrolny w terminie 7 dni od daty jej zakończenia.
2. Protokół pokontrolny powinien zawierać:
1) określenie kontrolowanej komórki lub stanowiska,
2) imię i nazwisko kontrolującego (kontrolujących),
3) datę rozpoczęcia i zakończenia czynności kontrolnych,
4) imię i nazwisko kierownika kontrolowanej komórki organizacyjnej albo osoby zajmującej kontrolowane stanowisko,
5) przebieg i wyniki czynności kontrolnych, a w szczególności wyniki kontroli wskazujące na stwierdzone nieprawidłowości oraz wskazanie dowodów potwierdzających ustalenia zawarte w protokole,
6) datę i miejsce podpisania protokołu,
7) podpisy kontrolującego (kontrolujących) oraz kierownika kontrolowanej komórki organizacyjnej albo pracownika zajmującego kontrolowane stanowisko, lub notatkę o odmowie podpisania protokołu z podaniem przyczyn odmowy,
8) wnioski oraz propozycje, co do sposobu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości.
3. O sposobie wykorzystania wniosków i propozycji pokontrolnych decyduje Burmistrz.
§ 43
W przypadku odmowy podpisania protokołu przez kierownika kontrolowanej komórki lub osobę zajmującą kontrolowane-Stanowisko, osoby te są obowiązane do złożenia na ręce kontrolującego w terminie 3 dni od daty odmowy pisemnego wyjaśnienia przyczyn.
§ 44
1. Protokół sporządza się w 3 egzemplarzach, które otrzymują:
1) osoba kontrolowana,
2) kontrolujący,
3) Sekretarz Gminy.
2. Sekretarz Gminy prowadzi pełną informację o wynikach wszystkich kontroli przeprowadzonych w Urzędzie.
§ 45
1. Z kontroli innych niż kompleksowe sporządza się notatkę służbową, zawierającą odpowiednie elementy przewidziane dla protokołu pokontrolnego.
2. Burmistrz może polecić sporządzenie protokołu pokontrolnego także z innych kontroli niż kompleksowe.
ROZDZIAŁ 10
ZASADY PODPISYWANIA DOKUMENTÓW
§ 46
1) Wszystkie dokumenty wychodzące na zewnątrz podpisuje Burmistrz Gminy.
2) Na podstawie indywidualnych upoważnień Burmistrza dokumenty i pisma podpisują:
1) Zastępca Burmistrza,
2) Sekretarz Gminy,
3) Skarbnik Gminy,
4) Kierownik USC,
5) upoważnieni pracownicy w sprawach należących do ich zakresu działalności.
3) Obieg, rejestracja, znakowanie, używanie pieczęci urzędowych, przechowywanie i archiwizowanie dokumentów odbywa się na zasadach określonych w zarządzeniu Nr 40 Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lipca 1990r. w sprawie wykonywania czynności kancelaryjnych w Urzędach Gmin, związków komunalnych i sejmików samorządowych.
ROZDZIAŁ 11
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 47
Czynności biurowe i kancelaryjne reguluje instrukcja kancelaryjna dla organów gmin i związków między.
§ 48
1. Zmiany w Regulaminie Organizacyjnym mogą być dokonywane w trybie przewidzianym do jego zarządzenia.
2. Kierownicy Referatów mają obowiązek zapoznać pracowników z treścią Regulaminu w terminie 14 dni od daty wprowadzenia Regulamin przez Burmistrza, a nowo zatrudnionych – bezpośrednio przy przyjmowaniu do pracy.
3. Sekretarz oraz Kierownicy Referatów są odpowiedzialni za egzekwowanie przestrzegania przez pracowników postanowień Regulaminu.
§ 49
Postanowienia mniejszego Regulaminu Organizacyjnego nie naruszają postanowień przepisów odrębnych, w tym w szczególności postanowień rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 1999 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków międzygminnych (Dz. U. Nr 112, poz. 1319) i Kodeksu postępowania administracyjnego.
Regulamin Organizacyjny zatwierdzam
BURMISTRZ
Miasta i Gminy Frombork
/-/ Krystyna Lewańska
Załączniki:
regulamin_organizacyjny_-_05.03.2004.doc -> pobierz
Zarządzenie Nr 5/2004 z 05.03.2004
Rozmiar: 128KB
Data dodania: czwartek, 8 listopada 2007, godz. 14:57
Typ MIME: application/msword
regulamin_organizacyjny_-_31.12.2004.doc -> pobierz
Zarządzenie Nr 64/2004 z 31.12.2004
Rozmiar: 183KB
Data dodania: czwartek, 8 listopada 2007, godz. 15:02
Typ MIME: application/msword
regulamin_organizacyjny_-_06.08.2007.doc -> pobierz
Zarządzenie Nr 38/2007 z 06.08.2007
Rozmiar: 234KB
Data dodania: wtorek, 26 lutego 2008, godz. 10:05
Typ MIME: application/msword
regulamin_organizacyjny_-_05.10.2007.doc -> pobierz
Zarządzenie Nr 48/2007 z 05.10.2007
Rozmiar: 250KB
Data dodania: wtorek, 26 lutego 2008, godz. 10:06
Typ MIME: application/msword
regulamin_organizacyjny_-_07.07.2008.pdf -> pobierz
Zarządzenie Nr 36/2008 z 07.07.2008
Rozmiar: 134KB
Data dodania: czwartek, 27 listopada 2008, godz. 09:50
Typ MIME: application/pdf
regulamin_organizacyjny_-_15.04.2009.pdf -> pobierz
Zarządzenie Nr 24/2009 z 15.04.2009
Rozmiar: 135KB
Data dodania: wtorek, 10 listopada 2009, godz. 06:40
Typ MIME: application/pdf
|
|
|